Daha önce ilgililere Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresinin alınmasının ve imza gerektiren belgelerin yasal olarak geçerli ve teknik olarak güvenli elektronik imza ile imzalanmasın önemi ve hukuki yükümlülüğü ile ilgili bilgilendirme yapılmış ve bu kapsamda birçok tesis tarafından Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi temin edilerek başkanlığımıza bildirilmişti.
Ancak, Bölge Liman Başkanlığımız tarafından Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aracılığıyla gönderilen bazı yazıların, teslim edilemediği yönünde sistemden alınan otomatik uyarılar sonucu, tesis bazında yapılan kontrollerde, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sisteminin bazı firmalar tarafından uzun süre kontrol edilmediği, aktif olarak kullanılmadığı ve bazı sistemlerin kapanmış olduğu gibi çeşitli nedenlere ulaşılmıştır.
Bu kapsamda, işlem maliyetlerinin ve zaman kayıplarının azaltılmasıyla bürokrasinin daha etkin işlemesine, resmi ve ticari işlemlerin hızlı yapılmasına ve çevrenin korunmasına yüksek oranda katkı sağlayan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sisteminizin aktif olduğunun kontrol edilmesi ve Bakanlığımızca kullanılmakta olan Belgenet sistemine tanımlanmış KEP adreslerinin geçerli olduğu kabul edilerek sistem üzerinden gönderilen yasal yazışma ve bildirimlerin alınamamasından doğacak sorumluluğun tesislere ait olduğunun bilinmesi hususunda gereğini rica ederim.